Sekčná garážová brána Magnum je mimoriadne vďačný výrobok, ktorý nájde svoje plné uplatnenie v novostavbách aj rekonštrukciách rodinných domov aj polyfunkčných objektov. 


Vyniká predovšetkým:

  • vysokou funkčnosťou vďaka použitiu prvotriednych komponentov,
  • spoľahlivosťou a bezpečnou prevádzkou,
  • širokým spektrom dizajnových prevedení,
  • takmer nekonečnou paletou farieb,
  • jednoduchou údržbou...

Brány Magnum vyrábame s motorickým, alebo ručným ovládaním, pre nadpražia (priestor nad otvorom vstupu do garáže) od „nula“ cm a všetky na mieru podľa Vašich rozmerov.


Garážová brána Magnum sa skladá z týchto súčastí:

sekcie, vertikálne a horizontálne dráhy, hriadeľ s torznými pružinami, kovanie, pohon, dráha pohonu.


Sekcie – panely:

na bránu používame 4 až 6 panelov vo výške 50 až 61 cm. Sú vyrobené z galvanizovaného plechu 0,45 mm s poplastovaným povrchom. Celý panel má hrúbku 40 mm a poskytuje optimálnu ochranu proti úniku tepla vďaka jadru z polyuretánovej izolácie /U panelu =0,51W/(m2.K)/. Spodný aj vrchný panel sú vybavené pevným tesnením z gumy. 

Tieto panely môžu mať až 4 dizajny - Flow, Duos, Strip, Micro. (Flow = hladký, Duos = so stredovým prelisom, Strip = s užšími prelismi, Micro = mikroprofil).

Farebné prevedenia panelov sú voliteľné spomedzi 4 základných a 48 neštandardných drevodekorov. Rovnako je k dispozícii 6 základných farieb, aj ostatné príplatkové farby z celej palety RAL. Vnútorná strana brány je v bielej farbe.


Vertikálne a horizontálne dráhy: 

všetky komponenty dráh sú z galvanizovanej ocele a zabezpečujú plynulý chod panelov v požadovanom priestore.  Spoľahlivo udržia panely otvorenej brány v podstropnom priestore.


Hriadeľ s torznými pružinami:

torzná pružina je jedným z prvkov, ktoré určuje životnosť brány a jej spoľahlivosť. Pružiny v bránach Magnum sú galvanizované a dimenzované na 20.000 cyklov (čo je pri 2 otvoreniach a zatvoreniach denne viac ako 27 rokov). Naviac je hriadeľ opatrená protipádovou brzdou, ktorá zareaguje okamžite, v prípade pretrhnutia pružiny. 


Kovanie:

panely sú navzájom prepojené kovaním („pántami“) a postranné kovanie drží vodiace kolieska v dráhe. Pozícia koliesok je plynulo regulovateľná, rovnako ako aj spodný pánt pre jednoduché nadstavenie celej brány. 

Toto kovanie je štandardne z pevného, galvanicky upraveného kovu, no v tichom prevedení je z vysoko-odolného plastu.


Pohon a dráha pohonu:

do brán Magnum štandardne používame overené motory Erte, ktoré majú tichý chod, jednoduchú obsluhu a ovládanie (2x diaľkové ovládanie v cene, možnosť pripojiť štandardný tlačítkový vypínač, ovládanie kľúčom, smartfónom, či snímačom odtlačkov prstov...). Podľa veľkosti brány automaticky volíme motor – do 10,5 m2, alebo nad 10,5 m2.

Dráha motora môže byť reťazová, alebo remeňová (extra tichá). 

Motory Erte majú integrovanú protinárazovú ochranu – pokiaľ je v priestore pod bránou prekážka do ktorej panely brány narazia pri zatváraní, automaticky sa spustí opačný chod a brána sa otvorí. Nedôjde tak k úrazu, alebo poškodeniu napr. zle zaparkovaného auta.


Voliteľné doplnky


Manuálne ovládanie so zámkom, alebo bez zámku:

Bránu môžete ovládať motoricky, alebo ručne. Ručne, čiže manuálne postačí bránu jednoducho uchopiť za madlo a otvoriť. Každá garážová brána Magnum má v základnej cene pevné plastové madlo. Ak ku bráne nie je pripojený motor, je obvykle potrebné bránu zamykať, alebo iným spôsobom zabezpečiť proti nežiadúcemu otvoreniu. Obvykle je na tento účel používaný robustný zámok, ktorá sa montuje do prostriedku brány a spoľahlivo zamyká bránu do bočných vodiacich častí kovania.


Tiché prevedenie:

Aj keď garážová brána Magnum je už v základe odladená a má tichý chod, môžete si ju objednať aj v extra tichom prevedení. Zvuky, ktoré vydávajú pohybujúce sa kovové časti kovania celkom eliminujeme použitím odolných plastových pántov spájajúcich jednotlivé panely brány. Rovnako tak gumové kolieska pohybujúce sa v kovových kovaniach nevydávajú žiadne zvuky, oproti štandardným kolieskam z tvrdených plastov. Tiché prevedenie je doplnené remeňovou dráhou motora (namiesto štandardne používanej reťazovej dráhy). Tiché prevedenie garážovej brány Magnum je príplatková položka a môžete si ho navoliť v procese objednávky.


Núdzové odblokovanie:

V prípade, že garáž nemá žiadny iný vstup, len garážovú bránu, má zmysel aby ste v prípade výpadku elektriky, alebo pri prípadnej poruche motora mohli motor „núdzovo odpojiť“ a bránu otvoriť. Motor totiž plní aj funkciu zámku proti nežiadúcemu otvoreniu. Núdzové odblokovanie je malý zámok, umiestnený vo vrchnej časti brány, ktorý po odomknutí z vonkajšej strany odpojí bránu od dráhy motora. Ak do garáže vedú samostatné dvere, nemá toto núdzové odblokovanie opodstatnenie.


Znížené kovanie:

V prípade, ak nad otvorom po strop garáže máte menej miesta ako 23 cm, je potrebné zvoliť „znížené kovanie“. Rovnako postupujte aj v prípade, ak je preklad nad otvorom do garáže z iného materiálu ako je betón, plná tehla, či nosná konštrukcia z dreva. V nedostatočne pevnom materiáli nie je možné dostatočne uchytiť hriadeľ s torznými pružinami. Znížené kovanie má pružiny na zadnej časti kovania, pri motore, nie ako bežne kotvené na preklade nad otvorom.


Personálne dvere:

V prípade, ak garáž využívate inak, ako na parkovanie auta a veľmi časti potrebujte do garáže vojsť cez bránu je pohodlnejšie a rýchlejšie vojsť cez personálne dvere. V podstate sa jedná o rozrezané panely, olemované hliníkovým rámom, s doplnenými pántami a kľučkou. Dvere neumožnia otvorenie brány v prípade, ak sú neuzatvorené. Výška „prahu“ je cca 8 cm. Prah je potrebný pre zabezpečenie tuhosti celej brány. Hliníkový rám dverí môže byť v prírodnej hliníkovej farbe, alebo nastriekaný do RAL odtieňa samotnej garážovej brány.